آرشیو مرداد ماه 1401

موضوعات آزاد برای دانش بیشتر

مراحل ثبت شرکت خدمات کامپیوتری


برای ثبت شرکت کامپیوتری به موارد زیر دقت کنید:
شرکت هایی که واجد شرایط زیر باشند به سامانه صنفی رایانه ای استان تعلق خواهند گرفت:
• با توجه به اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات (اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات)، موضوع فعالیت آن باید یکی از فعالیت های فناوری اطلاعات مندرج در بخش 1 باشد. به عنوان مثال، این موضوع فعالیت ممکن است شامل انتشارات دیجیتال یا موضوعات خاصی در زمینه فروش و پشتیبانی خدمات سخت افزار و نرم افزار حسابداری.
• باید یک مدیرعامل تمام وقت با حداقل مدرک لیسانس باشد. اگر مدرک شما دیپلم است باید 8-10 سال سابقه مدیریت یا فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشید. در صورت داشتن مدرک فوق لیسانس در رشته کامپیوتر باید 4 سال سابقه مدیریت یا فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و اگر مدرک فوق لیسانس شما مربوط به رشته هایی غیر از علوم کامپیوتر باشد باید 6 سال سابقه کار داشته باشید. تجربه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد

مدیرکل یک شرکت رایانه ای: مدیرانی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه ای استان سمت مدیرکلی را در شرکت خود داشتند از شمول این قانون مستثنی هستند. همچنین شرکت هایی که فعالیت آنها صرفاً انفورماتیک است و مدیر کل شرکت دارای شرایط احراز سمت مدیرکلی یک شرکت انفورماتیک یعنی حداقل مدرک لیسانس در رشته انفورماتیک یا لیسانس سایر فنی می باشد. و رشته های مهندسی با حداقل سه سال سابقه کار مفید در زمینه کامپیوتر، پس از ثبت شرکت توسط این مشاوره، صلاحیت تایید و سپس طبقه بندی می شود.
• دفتر اصلی شرکت باید در استانی باشد که برای اخذ مجوز در همان استان درخواست شده است.
تبصره : شرکتها برای شعب استانی خود که در یک استان مستقر هستند و در استانهای دیگر شعبه دارند نیازی به اخذ مجوز فعالیت ندارند ولی لازم است به سامانه اتحادیه استان محل شعبه تحویل دهنده اطلاع دهند. در این صورت شرکت فناوری اطلاعات در فهرست شرکت های دارای مجوز آن استان قرار می گیرد که در این صورت می تواند بدون حق رای در مجامع نظام صنفی فناوری اطلاعات آن استان شرکت کند.مدارک ثبت نام و پروانه فعالیت
1- یک نسخه از روزنامه رسمی اعلام کننده تاسیس شرکت و یک نسخه از روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت.
2- کپی صلاحیت و برگ صلاحیت شورای عالی محاسبات
3- کپی شناسنامه مدیرعامل
4- کپی عنوان مدیر کل
5- کپی آخرین صورت سود و زیان
6- رونوشت اساسنامه شرکت
7- در صورت استارت آپ بودن شرکت کامپیوتر کپی لیست بیمه الزامی است و در صورت نداشتن لیست بیمه نامه ای مبنی بر اینکه مدیر عامل تمام وقت و شاغل بودم ارائه شود. شرکت .
۰ ۰

قوانین و رویه های استارتاپ برای ثبت نام


استارتاپ و ثبت شرکت توسط چند نفر ایجاد می شود که می خواهند محصول یا خدماتی را با سرمایه اندکی ارائه دهند تا کار جدیدی در این زمینه انجام دهند. همیشه به یاد داشته باشید که در صورت عدم اخذ مجوز مورد نیاز و یا اقدام غیرقانونی با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

سعی کنید با افراد معتبری که در حال انجام فعالیت های مشروع و قانونی هستند معاشرت کنید

برای داشتن یک استارتاپ خوب و موفق باید به چند نکته توجه کنید:

برند خود را ثبت کنید و در صورت لزوم مجوز کسب و کار دریافت کنید: اگر فعالیت شما در زمینه ای است که نیاز به مجوز دارد، با پشتیبانی قانونی برای دریافت مجوز اقدام کنید.
اطمینان حاصل کنید که فعالیت شما قانونی است
با شرکای خود قرارداد ببندید: برای روشن شدن مسائل و جلوگیری از مشکلات بعدی، حتما با شرکای خود به توافق رسیده و قرارداد امضا کنید. همچنین همیشه مطمئن شوید که قراردادهای شما قانونی و مکتوب است. اگر در زمینه جدیدی کار می کنید و چیز جدیدی ایجاد می کنید، این را در قراردادهای خود با شرکای خود در نظر بگیرید و برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات استارتاپ با آنها قرارداد عدم افشای اطلاعات امضا کنید. یکی دیگر از قراردادهایی که باید با شرکای خود ببندید، قرارداد غیر رقابتی است.
۰ ۰

فرآیند ثبت اختراع در ایران چگونه است؟

وقتی ایده ای به ذهن یک فرد می رسد، باید فرآیند ثبت اختراع را طی کند تا ایده را به مالکیت معنوی تبدیل کند. پس از اینکه ایده ای برای حل یک مشکل صنعتی به ذهن شخص می رسد، اولین قدم بررسی تاریخچه افشای آن ایده است. این بررسی برای جستجوی محصول تولید شده در سایت های سازنده محصول نیست. جستجو ابتدا باید از سایت های مدیریت ثبت اختراعAT شروع شود.

دپارتمان ثبت اختراع ایران جستجوی اختراعات را ممکن کرده است. برای شروع، می توانید راه حل های قبلی ارائه شده برای مشکل را در این سایت بررسی کنید. اگر راه حل مشابهی پیدا کردید لطفا مشخصات فایل را دانلود و بررسی کنید زیرا ممکن است روش حل مشکل با شما متفاوت باشد که در این صورت روش شما نیز قابل ثبت است.

پس از اطمینان از جدید بودن اختراع، تحقیقات خود را ادامه دهید تا ایده اولیه را توسعه دهید و طرحی بالغ تر تهیه کنید. در مرحله بعد باید مدارک ثبت اختراع را طبق استانداردهای ثبت کننده تهیه کنید. اگر این مرحله را به درستی انجام ندهید، حتی اگر گواهی ثبت دریافت کنید، ممکن است محافظت کاملی از اختراع شما ایجاد نکند. همچنین روند ثبت نام را طولانی تر می کند. کمک گرفتن از یک متخصص در تهیه اسناد ثبت اختراع توصیه می شود.

فرآیند ثبت اختراع

ثبت درخواست ثبت اختراع
ثبت درخواست ثبت اختراع در وب سایت اداره ثبت، مرحله بعدی این فرآیند است. پس از دریافت شماره و تاریخ اظهارنامه، می توانید با اطمینان بیشتری اطلاعات اختراع خود را (در صورت لزوم) با دیگران به اشتراک بگذارید. البته بهتر است این کار را انجام ندهید مگر اینکه تا زمانی که گواهینامه ثبت اختراع را دریافت نکنید. لطفا توجه داشته باشید که قبل از دریافت شماره و تاریخ اظهارنامه، نباید هیچ گونه افشای عمومی مانند مقالات، شرکت در نمایشگاه، فروش محصول و غیره داشته باشید.
بررسی اختراع توسط کارشناس
پس از ثبت اظهارنامه، پرونده ثبت اختراع برای بررسی توسط کارشناس اداره ثبت در حالت تعلیق قرار می گیرد. کارشناس پرونده را از نظر فرم بررسی می کند و در صورت وجود مشکل در تنظیم مدارک به متقاضی اطلاع می دهد. پس از رفع عیوب، کارشناس تاریخچه ثبت اختراع را جستجو می کند.


تعیین مرجع تحقیق
در این مرحله نامه ای برای اطلاع از تازگی، نوآوری و کاربرد صنعتی به یکی از مراکز علمی مورد تایید اداره ثبت ارسال می شود. پس از دریافت نتیجه مثبت از مرجع استعلام و تکمیل مراحل اداری در بخش ثبت اختراع، روند ثبت اختراع تکمیل و گواهی مربوطه صادر خواهد شد.
۰ ۰